top of page

מתכננים משרד חדש ? כדאי לכם לקרוא

אם אתם בתהליך של מעבר למשרדים חדשים או חושבים לשפץ משרדים קיימים שלכם – המאמר הזה הוא בשבילכם.  מניסיון של מעל 30 שנה בביצוע פרויקטים בצמחיה למשרדים, אמליץ על דברים שיש לשים לב אליהם בתכנון צמחיה למשרדים, על לוחות הזמנים בתכנון צמחיה ובשילוב הצמחייה אצלכם במשרד.


באיזה שלב כדאי להתחיל בתכנון הצמחייה למשרד שלי?

אם חשבתם לסיים תחילה את כלל עבודות השיפוץ של המשרד החדש, להכניס את הריהוט למשרד,  לאכלס אותו ורק אז לזמן גנן כלשהו כדי שיביא עציצים למשרד כדי ל"להכניס אווירה נעימה", אני אומר לכם :  DON’T .

אמנם שלב הביצוע של צמחיה למשרד הוא השלב האחרון בהקמה של משרד חדש, לאחר גמר כל עבודות הגבס, חשמל, צבע, ונגרות ועוד, אבל את תכנון הצמחייה במשרד החדש שלכם  - בשום אופן אל תשאירו לשלב הסופי.


צמחיה הידרופונית באדנית עץ
אדניות עץ עם צמחיה הידרופונית

למה חשוב תכנון מראש של הצמחייה במשרד ?

הכנת תוכנית לצמחיה בשלב מוקדם של תכנון המשרד החדש - חשוב וחיוני. זה ימנע טעויות בשלב מאוחר, וגם יאפשר לכם לשלב צמחים בחלל כחלק מהעיצוב הכולל, תוך ייעול השימוש בשטח המשרד.

פעמים רבות הגעתי למשרדים חדשים בסמוך לשלב האכלוס. כדי לתת הצעה לצמחיה לפי בקשת הלקוח בשלבי הטאצ' הסופי. אז הסתבר ללקוח שלא ניתן לבצע חלק מהדברים או שהעלות לביצוע גדלה – רק בשל כך שלא תכננו מראש את נושא הצמחייה ולא הוכנו תשתיות בהתאם.

זכור לי מקרה בו הגעתי לייעץ במשרד חדש בו הבעלים היה מעונין בצמחיה טבעית. היה חשוב לו להכניס צמחיה טבעית רבה והוא כבר ראה בעיני רוחו את המיקומים במשרד בהם נניח כדים גדולים עם צמחיה טבעית גבוהה. כשהגעתי  למקום ראיתי שהחללים והנישות בהן הוא רצה לשים כדים עם צמחיה, אינן מתאימות לצמחיה טבעית כי אינן מוארות דיין. המרחק מהחלונות של המשרד – לא אפשר מספיק אור, וגם בתוכנית התאורה לא נלקח בחשבון לשים גוף תאורה שיאיר את הנישות. החלופות שהיו לו בשלב זה: לבחור בכדים עם צמחיה מלאכותית או להתקין גופי תאורה ייעודים ולהחזיר את קבלן החשמל לעבודה נוספת לאחר שסיים.

תכנון מראש של תוכנית צמחיה, היה מונע הוצאה מיותרת נוספת על תוכנית חשמל מתוקנת וגופי תאורה חדשים.


צמחיה מלאכותית משולבת בגוף תאורה
גופי תאורה משולבי צמחיה נשפכת

איזה עוד יתרונות יש בהכנת תוכנית צמחיה למשרד ?

תכנון צמחיה בשלב מוקדם מאפשר לשלב צמחיה טבעית או מלאכותית במרחב, תוך ניצול החלל בצורה מיטבית. בחללים קטנים בהם אין שטח רצפה גדול – ניתן לתכנן את הצמחייה בגובה. אם זה באמצעות קיר ירוק, צמחיה משתפלת מהתקרה או בתוך ריהוט.

דוגמא לכך הוא מסדרון ארוך במשרד בו התקנו צמחיה מלאכותית נשפכת בחלק העליון של הקיר, מבלי לתפוס שטח רצפה יקר במשרד ומבלי להפריע לתנועה במסדרון. רק תכנון מראש בתוכניות הבינוי, אפשר את המראה הרענן ומלא הצמחייה במשרד זה. כבר בתוכנית האדריכלית תכננו את קירות הגבס כך שלא יגיעו עד התקרה, אלא יוותר מקום להתקנה של צמחיה בחלק העליון של הקיר (סטודיו Artush).



יתרון נוסף לתכנון מראש בשלב התוכניות האדריכליות, היא שימוש בצמחיה הן כאלמנט עיצובי בחלל והן כאלמנט שימושי. כך במספר רב של משרדים יצרנו הפרדה בין חללים שונים באמצעות צמחייה.

המעצבים תכננו את ההפרדה באמצעים שונים. כמו שילוב של צמחיה מטפסת על רשתות ברזל. שימוש באדניות גבוהות עם צמחיה גבוהה שתשמש להסתרה. או יצירת הפרדה דו שימושית. בחלק הנמוך ארונית שתשמש לאחסון. ובחלק העליון – צמחיה שתשמש כסופג רעש, להסתרה חלקית של החלל וליצירת אווירה נעימה במשרד.

כך במקום לבנות קיר להפרדה בין חללים במרחב המשרד – תכנון מראש מאפשר יצירת הפרדה מעניינת ונעימה בין חללי העבודה באמצעות שילוב צמחיה.

 

בחברות ConnectTeam , לבל סאב ישראל, וחברת Salt Security  במשרדיהם החדשים, ביצענו הפרדות ותיחמנו אזורי עבודה באמצעות ארוניות עץ בהן הוכנו אדניות לצמחיה ורשתות ברזל עליהן הצמחייה תטפס. עומק האדנית הכתיב שימוש בצמחיה מלאכותית. הצמחייה נשתלה בתוך האדנית והושם דגש על עיבוי החלק הנמוך של הרשת, על מנת לאפשר לעובדים בשולחן הסמוך – חלל אישי נעים.


https://www.lotem-plants.co.il/artificial-plants
לוטם צמחיה למשרדים I צמחיה מלאכותית

כך העובדים קיבלו חללי עבודה פרטיים, והמרחב הציבורי נהנה ממראה נעים ומיוחד של מסדרון מלא צמחים.


בתכנון מוקדם ניתן להשתמש בצמחית פנים ליצירת אלמנט עיצובי בחלל המשרד. כך במשרדי חברת בוקינג.קום תוכננה (אדריכלות שירלי זמיר) אדנית מרכזית לאורך קיר חלונות מפירוק, שהותקנו במרכז המשרד. נוצרה מחיצה במרכז המשרד, במראה מקסים.  אנחנו ב לוטם צמחיה, אטמנו את האדניות שבצע הנגר ושתלנו צמחי קקטוס טבעי.


https://www.lotem-plants.co.il/
צמחיה הידרופונית למשרד

מתי ליצור קשר עם חברת צמחיה למשרדים  ?

אנחנו ממליצים בשלבי הכנת התוכניות האדריכליות של המשרד, להכין תוכנית צמחיה. יש להבהיר מראש מול הלקוח אם תוכנית הצמחייה מתייחסת לצמחית פנים מלאכותית או צמחיה טבעית הידרופונית, על מנת להכין את התוכנית בהתאם. אנו ממליצים כי האדריכל המתכנן את הפרויקט, ייצור קשר עם איש מקצוע המתמחה בהקמת צמחית פנים למשרדים, כבר בשלב התכנון, על מנת לקבל חוות דעת מקצועית על התכנות התוכנית, טרם ביצוע.

לא אחת נתקלתי בתכנון של פרט נגרות בו הייתה מתוכננת שתילת צמחיה, אך עומק האדנית שתוכנן, לא הספיק לשתילת צמחיה טבעית.  זה יכול להיות נכון גם לגבי גובה הצמחים המתוכננים. לקוח שביקש ליצור הפרדה משמעותית באמצעות צמחיה גבוהה באדנית בנויה, נאלץ להסתפק בצמחים נמוכים יותר כי לא היה מקום לשורשים של צמח גבוה. בדיקה מוקדמת של התוכניות מול איש מקצוע בתחום צמחית פנים למשרדים – יכול לחסוך בצורך בביצוע תיקונים בשלב מאוחר. בשלב התכנון ניתן גם לבדוק אם כמות האור הטבעי במשרד יאפשר לצמחיה טבעית לגדול בו או שיהיה צורך לתכנן בתוכניות התאורה גופי תאורה ייעודים לצמחיה.


דוגמא יפה שארצה להראות היא פרי שיתוף פעולה שהיה לי משלבי התכנון עם סטודיו מונגו, שתכננו אדניות לצמחיה טבעית במשרדי חברת  UBQ . הצמחייה תוכננה לגדול ולטפס על רשתות ברזל ליצירת קיר ירוק במשרד. בשלבי התכנון וטרם ביצוע האדניות, יצרו איתי קשר. העבירו מידות של פרטי האדניות. המידות נבחנו להתאמה. העברתי הערות ואישורים והתוצאה לפניכם.



(אני בטוח שכיף לעובדים לעקוב ולראות את שלבי הגדילה של הצמחים במשרד...).


אז מספר דגשים לסיכום :

1. הכינו תכנית צמחייה למשרד כהמשך לתוכניות האדריכליות האחרות.

2. תוכניות התאורה, הבינוי והנגרות – עשויות להיות מושפעות מתוכנית הצמחייה במשרד. עבודה עם בעל מקצוע בתחום צמחית הפנים למשרד – בשלבי התכנון תמנע טעויות.

3. כשמדובר בצמחיה טבעית – תכננו מראש מול חברת גינון המתמחה במשרדים. תאורה, גודל מיכל קיבול, איטום וסוגי צמחים. כל אלו דורשים התייחסות ספציפית על מנת להבטיח משרד מלבלב לאורך זמן.

4. תכנון מוקדם יאפשר לכם גמישות תכנונית, ימנע טעויות שלא ניתן יהיה לתקנן בהמשך ויאפשר לכם גמישות בעיצוב הצמחייה.

 

תמיד ניתן לפנות אלינו. אנחנו ב לוטם צמחיה למשרדים  נשמח לייעץ ולחלוק מהידע שלנו בנושא תכנון וביצוע פרויקטים בצמחית פנים למשרד שלכם.


ברק דינור - לוטם צמחיה
ברק די-נור
בעלים ומנהל - לוטם צמחיה

ברק די-נור, בן קיבוץ דורות שבנגב, רכש ניסיון וידע חקלאי עוד בנעוריו, בשדות הגזר והשום ובמטעי עצי הפקאן של הקיבוץ.

כנער עבד על הטרקטור בשדה. טיפל במערכות ההשקיה, סידר את צנרות הטפטוף ורכש ידע רב בתחום.

לאחר שירות צבאי כלוחם בסיירת גולני, עבר ברק לתל אביב והחל לעבוד בתחום האהוב והמוכר מימי נעוריו , בחברת גינון,  כעובד שכיר.

 

ברק זיהה מהר מאד את הצורך הגובר של משרדים בחברה המתמקצעת בצמחית פנים בחללים סגורים, הדורש התמחות ספציפית.

בשנת 1993הקים ברק את לוטם צמחיה כחברת נישה המתמחה בעיצוב צמחיית פנים למשרדים.

ברק נותן את כלל השירותים לצמחית פנים במשרד, במסגרת  לוטם צמחיה.

החל משלב התכנון, מול אדריכלים ומתכנני משרדים,  ייעוץ במקום לבחירת סוג הצמחייה ומכלי השתילה, הקמה ושירותי טיפול ותחזוקה של הצמחים לאחר ההקמה.

ברק נשוי ואב ל-3 בנים בוגרים. 2 עובדי היי טק וחייל לוחם בסדיר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bottom of page