top of page

צמחים וערכים - בעיצוב משרדי הייטק

כמי שמבצע פרויקטים של הקמת צמחיה בחברות טכנולוגיות לאורך שנים רבות, אני עד לשינויי כיוון ואימוץ מגמות חדשות בתחום עיצוב המשרד ושימוש בצמחיית פנים במשרד להגשמת ערכי חברות הטכנולוגיה.

יותר ויותר ניתן לראות איך חברות טכנולוגיות מתעקשות על עיצוב חללי העבודה שלהם, כך שיהלום את ערכי החברה. ערכים אלו ישתלבו וישפיעו על עיצוב החלל במשרד.


קיימות וידידותיות לסביבה בעיצוב משרד


אנו בעידן שבו קיימות וידידותיות לסביבה הם שיקולים מרכזיים לעסקים. קיימת היום דרישה ממתכננים לשילוב צמחים טבעיים בעיצוב משרדים. לעיתים ישנה דרישה לכמות צמחים טבעיים אשר לא תפחת מאחוז מסוים בחלל. דרישה זו עולה בקנה אחד עם ערכי הקיימות והשמירה על הסביבה. צמחים דורשים אנרגיה מינימלית כדי לשגשג ולתרום למערכת אקולוגית בריאה יותר. בנוסף, שימוש בצמחי פנים כאלמנט דקורטיבי יכול להפחית את הצורך בעיצוב מלאכותי ובחומרים בעלי השפעה שלילית על הסביבה. על ידי בחירה בצמחייה ירוקה, ארגונים יכולים להציג את מחויבותם לקיימות וליצור מקום עבודה ידידותי יותר לסביבה.

צמחיה טבעית בעיצוב משרד
צמחיה בעיצוב משרד

הכרה בחשיבות הקשר בין אדם לטבע – עיצוב משרד ביופילי

חברות, אדריכלים ומתכנני משרדים, מכירים ברעיון הביופיליה, המקדש את הקשר החשוב בין האדם לסביבה ולטבע. במהלך חייו של האדם המודרני, בעיר ובמהלך היום בעבודתו במשרד הוא ממעט להיחשף לטבע. הרעיון של עיצוב ביופילי, הוא לשלב בחללי עבודה אלמנטים מן הטבע על מנת ליצור "ריאות ירוקות", ולהכיר בצורך של האדם לקשר ישיר עם הסביבה והטבע, וביתרונות של סביבה טבעית לרווחה נפשית, פרודוקטיביות, שלווה ובריאות.

עיצוב בהשראת הטבע יעדיף שימוש בחלונות גדולים הפונים לנוף בחלל המשרד, שימוש בחומרים טבעיים, תאורה טבעית וכמובן שאחת הדרכים היעילות והמושכות מבחינה ויזואלית להשיג זאת היא באמצעות שימוש אסטרטגי בצמחים, שיכניסו את הטבע למשרד ולחללי העבודה.


שמירה על הון אנושי תוך שימוש בצמחיה למשרדים

אחד היתרונות הבולטים של שילוב צמחים בעיצוב משרדים הוא יכולתם לשפר את איכות האוויר. צמחים פועלים כמסנני אוויר טבעיים, סופגים מזהמים מזיקים ומשחררים חמצן לסביבה. זה יכול לעזור להילחם בהשפעות המזיקות של זיהום אוויר פנימי הנגרם על ידי גורמים כמו תרכובות אורגניות נדיפות (VOCs) הנפלטות מציוד משרדי, חומרי בניין סינתטיים ומוצרי ניקוי. על ידי שיפור איכות האוויר, צמחים יוצרים אווירה בריאה ומרעננת יותר, ומפחיתים את הסיכון לבעיות נשימה, כאבי ראש ומחלות נפוצות אחרות הקשורות לשהיה בחלל עבודה סגור ללא אוויר חיצוני.


מחקרים רבים הראו את ההשפעה החיובית של צמחים על רווחת האדם ותפוקתו. נוכחות ירוקה במשרד נקשרה להפחתת רמות הלחץ, שיפור במצב הרוח ושביעות רצון מוגברת בעבודה. צמחים יכולים ליצור תחושה של רוגע ושלווה, ולספק לעובדים סביבה מרגיעה המקדמת מיקוד וריכוז. מחקרים מראים שעובדים מוקפים בצמחים מעורבים יותר, מפגינים רמות יצירתיות גבוהות יותר וחווים שביעות רצון גבוהה יותר בעבודה. כתוצאה מכך, רמות הפרודוקטיביות והיעילות צפויות לעלות, ולהועיל הן לעובדים והן לארגון כולו



עיצוב צמחיה במשרד ביופילי

כשאנחנו ב לוטם צמחיה למשרדים מתכננים צמחיה למשרד, תמיד ניקח בחשבון את העיצוב הכללי במשרד.

שילוב נכון של צמחיה בעיצוב המשרד, ייקח בחשבון באילו סוגי צמחים נשתמש. אילו שילובים נעשה בין סוגי הצמחים השונים, וגם ניקח בחשבון את כלי השתילה והכדים בהם הצמחים ישתלו.

שילוב נכון של צמחים בעיצוב משרד ביופילי, ישלב שימוש בכדים ואדניות במראה טבעי, בטקסטורות טבעיות ובצבעים מהטבע.


מבחר הכדים היום מאפשר לשתול את הצמחים בכדים מאבן, או בכדים מחומרים ממוחזרים - כך שערכי הקיימות והסביבה יילקחו בחשבון גם בשילוב הצמחייה במשרד.


נשתמש בכדים בצורות אמורפיות, עגולים, ובקווים מהטבע, ופחות בכלים מרובעים או בצורות חדות.

בחירת הצבעים: יעשה שימוש בכדים בצבעי פחם, חול, אדמה, צבעי ים ושמים, ובכל הנוגע לטקסטורות - נשתמש בחומרים ובכדים עם טקסטורות המאמצות חומרים מן הטבע.


יצירת מרחבים אסתטיים ומסבירי פנים במשרד

לצמחים יש השפעה טרנספורמטיבית על האסתטיקה של משרד, והופכים חלל משעמם וחסר השראה לחלל תוסס ומזמין. תוספת של צמחים יכולה לרכך את הקווים הקשים של האדריכלות המודרנית ולהחדיר חיים וצבע לסביבה. צמחים מגיעים בצורות, גדלים וצבעים שונים, המאפשרים סידורים יצירתיים ושילוב של אלמנטים טבעיים בעיצוב הכולל. מעציצים על שולחנות ומדפים ועד אדניות תלויות וגינות אנכיות, האפשרויות הן אינסופיות. על ידי יצירת חללים מושכים חזותיים ומסבירי פנים, צמחים תורמים לתרבות חברה חיובית ומשאירים רושם מתמשך על העובדים, הלקוחות והמבקרים.


לסיכום, הכללת צמחים בעיצוב משרדים חורגת מעבר לאסתטיקה בלבד. הוא מציע יתרונות רבים, משיפור איכות האוויר ורווחה משופרת ועד להגברת הפרודוקטיביות והקיימות. על ידי ניצול הכוח של ירוק, ארגונים יכולים ליצור סביבות עבודה בריאות, שמחות ופרודוקטיביות יותר. בין אם מדובר בסטארט-אפ קטן או בתאגיד גדול, שילוב צמחים בחללי משרדים הוא פשוט שימוש בכוח הירוק: שיפור שטחי משרדים עם צמחים, זו דרך קלה ליצירת סביבת עבודה מעוצבת באווירה טבעית ואותנטית במשרד.

15 צפיות0 תגובות
ברק דינור - לוטם צמחיה
ברק די-נור
בעלים ומנהל - לוטם צמחיה

ברק די-נור, בן קיבוץ דורות שבנגב, רכש ניסיון וידע חקלאי עוד בנעוריו, בשדות הגזר והשום ובמטעי עצי הפקאן של הקיבוץ.

כנער עבד על הטרקטור בשדה. טיפל במערכות ההשקיה, סידר את צנרות הטפטוף ורכש ידע רב בתחום.

לאחר שירות צבאי כלוחם בסיירת גולני, עבר ברק לתל אביב והחל לעבוד בתחום האהוב והמוכר מימי נעוריו , בחברת גינון,  כעובד שכיר.

 

ברק זיהה מהר מאד את הצורך הגובר של משרדים בחברה המתמקצעת בצמחית פנים בחללים סגורים, הדורש התמחות ספציפית.

בשנת 1993הקים ברק את לוטם צמחיה כחברת נישה המתמחה בעיצוב צמחיית פנים למשרדים.

ברק נותן את כלל השירותים לצמחית פנים במשרד, במסגרת  לוטם צמחיה.

החל משלב התכנון, מול אדריכלים ומתכנני משרדים,  ייעוץ במקום לבחירת סוג הצמחייה ומכלי השתילה, הקמה ושירותי טיפול ותחזוקה של הצמחים לאחר ההקמה.

ברק נשוי ואב ל-3 בנים בוגרים. 2 עובדי היי טק וחייל לוחם בסדיר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bottom of page