top of page

איך לבחור צמחיה למשרד?

עודכן: 11 באוק׳ 2020

שאלה שתמיד עולה לאחר שנבחרו המכלים לצמחיה ( כדים / אדניות / קערות ) כשאני מגיע לייעוצים במשרדים, היא איזה סוגי צמחים אשתול בכדים ובאדניות.

לרוב, הלקוחות שלי אינם בקיאים בשמות הצמחים (שבאמת אינם פשוטים), אבל תמיד יש איזה זיכרון על צמח מסוים שראו במשתלה או במשרד אחר, שזוכרים שצמח אצלם בגינה או שגדל אצלם בבית ואהבו את המראה שלו. יש שרוצים צמחיה פורחת שתעשיר בצבעים את המשרד ויש שרוצים צמחים ירוקי עד (צמחים ירוקים כל השנה שאינם פורחים ואינם נשירים).

לרבים יש העדפה מסוימת. אך לא תמיד יהיה נכון מקצועית לשים כל סוג צמח בכל חלל. ישנם סוגי צמחים שונים הדורשים רמת תאורה שונה ותחזוקה שונה וחשוב להתאים את סוג הצמח לחלל הספציפי.



צמחיה טבעית עמידה במשרד
קערת סיקולנטים במשרד

התאמת הצמחים למשרד

כשאני מגיע לייעוץ במשרד או כשאני נפגש עם אדריכלים ומתכנני המשרד - אני תחילה מסתכל על המיקום בו יש רצון לשים צמחיה. אני בודק את רמת התאורה. אם מדובר בתאורת יום טבעית המגיעה מחלונות המשרד, או אם יש תאורה חלופית מספיקה ממנורות על מנת שצמחים טבעיים יצמחו בחלל.

לרוב ניתן במשרדים בהם יש תאורה, גם אם אינה טבעית - לשלב צמחית פנים טבעית, הידרופונית, אך חשוב לוודא כי התאורה המלאכותית דולקת מספיק שעות ביום.

לאחר שווידאתי כי יש מספיק אור לצמחים טבעים לצמוח במשרד, אוודא כי יש נגישות לצמחים. צמחים דורשים טיפול מקצועי שוטף על מנת שיישארו מלבלבים. יש להשקות, לדשן, לרסס, להוריד עלים יבשים ובשביל זאת יש לאפשר להגיע אל הצמחים.

אם ישנה רמת תאורה מספקת ונגישות - אז אמליץ על צמחיה טבעית בכלים סגורים, כך שלא יהיה נגר מים במשרד. אך חשוב לזכור - לא כל צמח מתאים לכל חלל.


צמחי אגלונמה באדניות מדף
צמחיה הידרופונית במשרד

בחירת סוג הצמחים


רוב בנייני המשרדים שבונים כיום, הם עם קירות מסך, כך שישנה תאורה טבעית בחלק מחדרי המשרד (תלוי תכנון פנימי), אך לרוב אין אפשרות לפתוח חלונות והמשרדים ממוזגים רוב היום. לכן, לאחר שהוחלט כי ניתן לשלב צמחיה טבעית במשרד, יש לבחור סוגי צמחים שיחזיקו מעמד בתנאי חלל סגור. ישנם צמחים שאוהבים תאורה חזקה וישנם כאלו שיחזיקו מעמד גם בתאורה חלשה יותר. ישנם צמחים שמתאימים לחללים פתוחים - וכאלה שהם "צמחי בית" סתגלניים יותר. בשלב זה של בחירת צמחים, אני תמיד ממליץ להתייעץ עם איש מקצוע בעל ניסיון בתחום צמחית הפנים למשרדים, שידע להציע צמחים שיתאימו לחלל - ויצליחו ללבלב בו.





פוסטים אחרונים

הצג הכול
ברק דינור - לוטם צמחיה
ברק די-נור
בעלים ומנהל - לוטם צמחיה

ברק די-נור, בן קיבוץ דורות שבנגב, רכש ניסיון וידע חקלאי עוד בנעוריו, בשדות הגזר והשום ובמטעי עצי הפקאן של הקיבוץ.

כנער עבד על הטרקטור בשדה. טיפל במערכות ההשקיה, סידר את צנרות הטפטוף ורכש ידע רב בתחום.

לאחר שירות צבאי כלוחם בסיירת גולני, עבר ברק לתל אביב והחל לעבוד בתחום האהוב והמוכר מימי נעוריו , בחברת גינון,  כעובד שכיר.

 

ברק זיהה מהר מאד את הצורך הגובר של משרדים בחברה המתמקצעת בצמחית פנים בחללים סגורים, הדורש התמחות ספציפית.

בשנת 1993הקים ברק את לוטם צמחיה כחברת נישה המתמחה בעיצוב צמחיית פנים למשרדים.

ברק נותן את כלל השירותים לצמחית פנים במשרד, במסגרת  לוטם צמחיה.

החל משלב התכנון, מול אדריכלים ומתכנני משרדים,  ייעוץ במקום לבחירת סוג הצמחייה ומכלי השתילה, הקמה ושירותי טיפול ותחזוקה של הצמחים לאחר ההקמה.

ברק נשוי ואב ל-3 בנים בוגרים. 2 עובדי היי טק וחייל לוחם בסדיר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bottom of page